Pracovní právo a personalistika (Pracovněprávní vztahy a personální řízení) (Bc.)

Praha | Český Krumlov
Česky
Bakalářské studium
Prezenční | Kombinovaná
Pracovní právo a personalistika (Pracovněprávní vztahy a personální řízení)

Proč zvolit studijní program
Pracovní právo a personalistika (Pracovněprávní vztahy a personální řízení)?

Zajímá vás pracovní právo, řízení lidského kapitálu či firemní komunikace? Chcete stát HR specialisty, personálními řediteli a experty na problematiku lidských zdrojů? Líbilo by se vám získat znalosti relevantních právních principů a pravidel pracovního a sociálního práva? Tak začněte studovat jedinečný bakalářský studijní program Pracovní právo a personalistika (oficiální název je Pracovněprávní vztahy a personální řízení).

Profil absolventa

Studijní program je určen uchazečům, kteří svou kariérní budoucnost vidí v pracovněprávní, sociální nebo personální sféře. Tedy ve sféře „HR“, kde komunikace mezi zaměstnavatelem a jeho zaměstnanci je klíčovým a nezbytným nástrojem transparentního a efektivního řízení lidského kapitálu.

01

Uplatnění

Jako absolventi tohoto studijního programu najdete skvělé uplatnění například na pozici personálního ředitele či manažera , HR specialisty v soukromé i veřejné sféře, dále na pozici podnikového právního specialisty, úředníka státních orgánů nebo samosprávných celků nebo při řízení vlastní firmy.
02

Co budete umět

Naučíte se právně i personálně komunikovat v rámci zaměstnavatele, řídit jeho jménem personální procesy a samotné zaměstnance. Porozumíte právnímu jazyku a naučíte se ho používat. Budete umět řešit právní i manažersko-personální problémy v rámci podniku i úřadu.
03

Podmínky přijímacího řízení

Přijímací řízení probíhá formou motivačního dopisu, individuálního motivačního pohovoru nebo výsledku SCIO testů. Předpokladem pro přijetí k bakalářskému studiu je úspěšně zakončené středoškolské vzdělání s maturitou.
04

Prezenční / kombinovaná forma studia

Prezenční forma studia je založena na denní výuce (po - čt), kombinovaná výuka probíhá formou řízených konzultací zpravidla jednou za tři týdny (pá - so).

Studium je zakončeno státní závěrečnou zkouškou, která se skládá z obhajoby bakalářské práce a ústní zkoušky ze stanovených předmětů.

Příklad pozic, na kterých najdou absolventi uplatnění:

Odborný pracovník na úseku lidských zdrojů „HR",  personalista v podniku či v orgánech veřejné správy a samosprávy, personalista ve státních institucích realizujících služební poměry, personalista či řídící pracovník v personálních agenturách, konzultant v oblasti pracovního práva, sociálního zabezpečení nebo  personálního řízení, řídící úředník personálního odboru na úrovni státní správy i samosprávy nebo ministerský a vládní rada zařazený v personálním nebo právním odboru, úředník správy soudu a státního zastupitelství, zaměstnanec či řídící pracovník úřadu práce, správy sociálního zabezpečení, řídící pracovník v podniku nebo v orgánu veřejné správy a samosprávy a v neziskových organizacích.

Parametry programu

Titul

Bc.

Forma studia

Prezenční i kombinovaná

Délka studia

3 roky

Jazyk studia

Čeština

Místo studia

Praha (prezenční/kombinované), Český Krumlov (pouze kombinované studium)

Školné za semestr

Praha 38 400 Kč, Český Krumlov 34 000 Kč (možnost rozložení školného na měsíční platby bez navýšení)

Forma přijímacího řízení

Motivační dopis nebo individuální motivační pohovor

Začátek akademického roku

29. 9. 2025

Možnost získání certifikátu

Spisová služba v kontextu eGovernmentu

Specializace a zaměření

Absolvování předmětů potřebných k získání certifikátu se započítává do volitelných předmětů a student za jejich splnění vedle certifikátu získá 8 kreditů.

Garant programu

prof. JUDr. Petr Hůrka, Ph.D.

Lektor, konzultant na pracovněprávní vztahy a HR, profesor pracovního práva a práva sociálního zabezpečení na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a na CEVRO Univerzitě v Praze. Je členem Legislativní rady vlády, vědecké rady Právnické fakulty Masarykovy Univerzity a členem redakční rady mnoha českých i mezinárodních odborných právnických časopisů. Dříve působil jako náměstek pro legislativu Ministerstva práce a sociálních věcí, kde řídil práce na klíčových novelizacích pracovněprávních předpisů a dále jako náměstek pro státní službu na Ministerstvu vnitra. Bylo mu uděleno ocenění Právník roku 2018 za Pracovní právo.
prof. JUDr. Petr Hůrka, Ph.D.

Průvodce studiem

Předmět pokrývá potřebný obecně teoretický základ práva, přehled právního řádu České republiky včetně systému pramenů práva a základní pojmy a principy hlavních oborů práva soukromého i veřejného.

Osnova předmětu: 

  1. Právo (pojem a systém). Právní normy (pojem, struktura, třídění). Prameny práva (pojem, typologie). Typy právní kultury.
  2. Právní řád České republiky (stavba, systém právních předpisů, význam judikatury). Právo Evropské unie, systém jeho pramenů a jeho vztah k českému právnímu řádu. Mezinárodní právo, systém jeho pramenů a jeho vztah k českému právnímu řádu.
  3. Subjekty práva. Subjektivní práva a právní povinnosti. Právní odpovědnost (pojem, třídění).
  4. Interpretace práva. Aplikace práva.
  5. Základy ústavního práva (pojem, předmět, prameny, systém). Ústavní pořádek České republiky. Principy českého ústavního práva.
  6. Základy občanského práva hmotného (pojem, předmět, prameny, systém). Zásady soukromého práva a jejich praktický význam.
  7. Základy rodinného práva (pojem, předmět, vztah k právu občanskému, prameny, systém). Manželství a společné jmění manželů. Práva a povinnosti mezi rodiči a dětmi.
  8. Základy občanského práva procesního (pojem, předmět, prameny, systém, zásady). Soustava soudů v České republice. Občanské soudní řízení a jeho základní průběh.
  9. Základy obchodního práva (pojem, předmět, prameny, systém, zásady). Podnikání, podnikatelé a jejich členění, právní formy podnikání (fyzická osoba, právnická osoba, společnost občanského práva nebo jiný útvar bez právní subjektivity).
  10. Základy pracovního práva (pojem, předmět, prameny, systém, zásady). Pracovněprávní vztahy. Pracovní poměr. Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr.
  11. Základy správního práva (pojem, předmět, prameny, systém, zásady). Veřejná správa, její subjekty, vykonavatelé a formy činnosti. Správní řízení.
  12. Základy trestního práva (pojem, předmět, prameny, systém, zásady). Základy trestní odpovědnosti. Trestní sankce.

Cílem předmětu je naučit studenty ekonomicky myslet, seznámit studenty se základními pojmy a poznatky ekonomické vědy.

Osnova předmětu:

  1. ÚVOD DO EKONOMICKÉHO MYŠLENÍ: Základní pojmy, vznik ekonomie jako vědy, metodologie (co je ekonomie, předmět a metodologie ekonomie, základní ekonomická otázka), ekonomické systémy, ekonomický koloběh, ekonomické subjekty, vlastnictví, vlastnická práva a transakční náklady
  2. ÚVOD DO MIKROEKONOMIE: Chování spotřebitele, poptávka (užitečnost a poptávka, používání marginální analýzy, mezní užitek, zákon klesajícího mezního užitku, spotřebitelský přebytek).
  3. Chování výrobce: Teorie firmy a podnikání (firma a její vznik, teorie výroby, výrobní faktory, chování výrobce, nabídka, hospodářský výsledek, základní účetní dokumenty, možnosti financování firmy). Analýza nákladů (náklady mezní, fixní a variabilní).
  4. Tržní mechanismus (typy trhů, tvorba tržní ceny, tržní rovnováha a efektivnost, neviditelná ruka trhu, dokonalá konkurence). Typy nedokonalé konkurence (monopolistická konkurence, oligopol, monopol), vznik a typy monopolu, ochrana hospodářské soutěže.
  5. Tržní selhání: nedokonalost a asymetričnost informací, veřejné statky, tragédie obecní pastviny, pozitivní a negativní externality, morální hazard, problém pána a správce; možná řešení tržních selhání. Vládní selhání: chování byrokracie, Peltzmanův efekt, státní zásahy do cen, cenový strop, minimální cena, minimální mzda, daně a subvence deformující trh.
  6. Trhy výrobních faktorů a poptávka a nabídka VF. Trh práce, nabídka práce a poptávka po práci, nezaměstnanost (druhy, měření). Trh kapitálu, poptávka po penězích, odlišení funkce peněz a kapitálu, investiční rozhodování a investiční instrumenty.
  7. ÚVOD DO MAKROEKONOMIE: Peníze, peněžní politika (peníze, vznik a vývoj peněz, funkce peněz, úloha zlata, tvorba peněz a trh peněz).
  8. Výkonnost ekonomiky a měření, agregátní (makroekonomické) veličiny: HDP, HNP, čistý ekonomický blahobyt, investice, reálný a potenciální produkt, agregátní nabídka a agregátní poptávka, Okunův zákon,
  9. HDP a hospodářský růst, hospodářský cyklus (strukturální a cyklické výkyvy, fáze a příčiny střednědobého hospodářského cyklu).
  10. Hospodářská politika (typy, zdroje hospodářského růstu), subjekty a nástroje, magický n-úhelník.
  11. Inflace, její měření, příčiny a důsledky, Phillipsova křivka, inflační cílování.
  12. Nezávislost centrální banky, její postavení, měnová politika centrálních bank – konvenční a nekonvenční měnové nástroje, dezinflační politika pomocí hlavních konvenčních nástrojů (repo operace), měnový kurz, zakotvení a typy kurzu,
  13. Fiskální politika, veřejné rozpočty a daně (veřejné rozpočty a státní rozpočet, tvorba a struktura, schodky, poplatky, daně, typy daní v ČR a daňové sazby. Šedá ekonomika a Lafferova křivka.
  14. Mezinárodní obchod: otevřená ekonomika a mezinárodní obchodní vztahy, ek. integrace a EU (důvody existence mezinárodní obchodní výměny, liberální a protekcionistické koncepce, absolutní a komparativní výhody, cla, dovozní kvóty a ostatní překážky obchodu. Měnový kurz, platební bilance, obchodní bilance a zahraniční dluh, ekonomická integrace, rizika globalizace). Euro a Maastrichtská kritéria, Pakt stability a růstu.

Předmět pokrývá obecnou část občanského práva hmotného a základy ochrany osobnosti člověka a podobné ochrany právnických osob a základy rodinného práva.

Osnova předmětu:

  1. Soukromé právo (pojem, předmět a účel, systém, prameny, zásady). Občanské právo hmotné (pojem, předmět, účel, prameny, dispozitivnost a kogentnost úpravy).
  2. Obecná část občanského práva (úvod). Občanskoprávní styk, vztah a poměr (pojmy, postavení „běžných“ účastníků a profesionálů, povinnost poctivosti, ochrana dobré víry). Osoby v právním smyslu obecně. Fyzické osoby.
  3. Právnické osoby (pojem, klasifikace, identifikace, organizace, jednání, vznik, zánik, přeměny).
  4. Právní formy právnických osob upravené občanským zákoníkem (spolky, nadace, nadační fondy, ústavy, společenství vlastníků jednotek).
  5. Zastoupení.
  6. Předměty v právním smyslu obecně. Věci, majetek a jmění. Jiné předměty v právním smyslu (hodnoty osobnosti člověka, hodnoty spojené s právní osobností právnické osoby, živá zvířata).
  7. Subjektivní práva a právní povinnosti. Soukromoprávní odpovědnost (základy).
  8. Právní skutečnosti obecně (včetně právních domněnek a fikcí). Právní jednání.
  9. Čas jako občanskoprávní skutečnost (včetně počítání času). Instituty spojené s během času (zánik práva uplynutím doby jeho trvání, prekluze, promlčení, vydržení – základní porovnání).
  10. Ochrana osobnosti člověka a podobná ochrana právnických osob (úvod). Ochrana osobnosti člověka. Ochrana právní osobnosti právnických osob (§ 135 OZ).
  11. Rodinné právo (úvod). Manželství a práva a povinnosti manželů (zvláště společné jmění manželů).
  12. Právní poměry dětí (rodičovství z právního hlediska, osobní práva a povinnosti, rodičovská odpovědnost, výživné mezi rodiči a dětmi, vztahy dětí a jiných osob než rodičů).

Předmět zahrnuje obecnou část závazkového práva a vybrané smluvní typy.

Osnova předmětu:

  1. Závazkové právo (úvod). Závazek a jeho struktura (subjekty a strany, včetně společných závazků, předmět, obsah).
  2. Vznik závazku. Změny závazků.
  3. Zajištění a utvrzení dluhů.
  4. Promlčení a prekluze v závazkovém právu.
  5. Zánik závazků.
  6. Závazky z porušení smlouvy (následky prodlení, vadného plnění a újmy z porušení smlouvy).
  7. Závazky ze smluv o převedení věci do vlastnictví jiného.
  8. Závazky z přenechání věci k užití jinému I (výprosa a výpůjčka, nájem a pacht).
  9. Závazky z přenechání věci k užití jinému II (licence a digitální služby, zápůjčka a úvěr).
  10. Závazky ze smluv příkazního typu.
  11. Závazky ze smluv o dílo.
  12. Závazky z bankovních smluv. Závazky z přepravních smluv.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy vedení podniku, podstatou manažerských funkcí a způsoby jejich využívání, a také se specifickými manažerskými nástroji a technologiemi. Naučí se základům efektivního rozhodování a volbě adekvátních prostředků pro zvýšení výkonnosti a prosperity podniku. Budou seznámeni s podstatou strategického managementu a nastavení efektivních organizačních struktur. Osvojí si management znalostí, management změny a řízení rizika s cílem být připraveni na možné situace v rámci vedení organizace. Porozumí roli manažera a jeho působení v rámci organizace. Budou umět rozlišit jednotlivé styly vedení a vhodnost jejich použití. Seznámí se s etickými aspekty v rámci vedení lidí a získají znalosti o využití sociologie a psychologie v manažerské praxi.

Osnova předmětu:

  1. Úvod do managementu a historický vývoj
  2. Účel řízení a vedení, role manažera
  3. Strategický management
  4. Organizační struktura – pojem, funkce a vlastnosti organizace
  5. Manažerské funkce – plánování, rozhodování, organizování, motivace a vedení lidí, kontrola
  6. Manažerské metody, technologie a nástroje
  7. Styly vedení, leadership
  8. Management znalostí, řízení podle kompetencí
  9. Management změny
  10. Management rizika, krizové řízení
  11. Sociálně-psychologické aspekty managementu
  12. Etické aspekty v managementu.

Cílem jednosemestrálního kurzu je uvést studenty do komplexní problematiky personální práce – personálních činností a metod personální práce. Po uvedení do teorie personálního řízení se budou věnovat problematice získávání, výběru, přijímání a adaptaci nových pracovníků. Důraz bude kladen na řízení pracovního výkonu a s tím spojeným hodnocením a odměňováním, včetně využívání motivačních faktorů. Nedílnou součástí je uvedení do problematiky vytváření pracovních míst, popisů práce a kompetenčních modelů. Důraz bude kladen na rozvoj zaměstnanců a talent management včetně plánování nástupnictví. Studenti budou také seznámeni s možnostmi využívání informačních systémů v personální praxi.

Osnova předmětu:

  1. Personální řízení a jeho strategická funkce v organizaci
  2. Značka zaměstnavatele a její význam
  3. Personální strategie a plánování
  4. Vytváření a analýza pracovních míst
  5. Získávání a výběr zaměstnanců
  6. Přijímání a adaptace zaměstnanců
  7. Řízení pracovního výkonu a hodnocení zaměstnanců
  8. Odměňování – mzdový systém
  9. Benefity, cafeteria systém
  10. Rozvoj zaměstnanců, talent management a nástupnictví
  11. Osobnost, role a dovednosti personalisty
  12. Personální informační systém.

Předmět pokrývá obecnou část obchodního práva, včetně veřejnoprávních souvislostí podnikání. Zahrnuje také obchodní právo Evropské unie.

Osnova předmětu:

  1. Obchodní právo (pojem, povaha, předmět, systém, prameny, zásady).
  2. Obchodní a hospodářské právo Evropské unie (charakteristika obchodního a hospodářského práva Evropské unie, nástin jeho vývoje, současná právní úprava, základní tržní svobody, pojmy obchodník, podnik, společnost, pobočka, entita).
  3. Podnikání (pojem podle § 420 odst. 1). Podnikatelé a jejich členění (způsoby vymezení podle § 420 a 421). Právní formy podnikání (formy soukromoprávní – fyzická osoba, právnická osoba, popř. útvar bez právní subjektivity jako např. společnost občanského práva – a veřejnoprávní).
  4. Identifikace podnikatele (jméno/název podnikatele, jeho sídlo, identifikační číslo). Obchodní firma (pojem, tvorba, zásady firemního práva, členění firem, ochrana firmy).
  5. Obchodní tajemství (pojem, vztah k know-how a důvěrným informacím, ochrana). Obchodní listiny (pojem, náležitosti a důsledky jejich nedodržení). Obchodní závod, pobočka, odštěpný závod, provozovna (včetně § 17 ŽZ), provoz; rodinný závod, koncernový závod.
  6. Právní jednání podnikatele a jeho zastoupení I (právní jednání v záležitostech podnikatele, který je fyzickou, resp. právnickou osobou, včetně § 5 a 433 OZ, zastoupení podnikatele, včetně § 431 a 432 OZ, členění způsobů zastoupení podnikatele, zastoupení členem statutárního orgánu, zastoupení vedoucím odštěpného závodu, opatrovnictví člověka a právnické osoby).
  7. Právní jednání podnikatele a jeho zastoupení II (zastoupení pověřenou osobou v provozovně, jednání nepověřené osoby v provozovně, obecné zmocnění, prokura, komise, zasílatelství, obchodní zastoupení).
  8. Veřejnoprávní úprava podmínek podnikání obecně (charakteristika veřejnoprávních podmínek podnikání, rozlišení právní úpravy živnostenského a neživnostenského podnikání). Právní úprava živnostenského podnikání (včetně živnostenského rejstříku).
  9. Právní úprava neživnostenského podnikání. Podnikání zahraničních osob v České republice. Neoprávněné podnikání a jeho důsledky v právu soukromém a veřejném.
  10. Obchodní rejstřík (pojem a funkce, druhy zápisů, princip publicity, řízení o zápisu, zápis notářem).
  11. Základy právní úpravy účetnictví podnikatele.
  12. Základy správní a trestní odpovědnosti podnikatele.

Předmět zahrnuje vymezení justičního systému (soudní soustava, advokacie, notáři, soudní exekutoři – jejich organizace a činnost). Dále pak sporné řízení – jeho zahájení, průběh a opravné prostředky.

Osnova předmětu:

  1. Soudnictví (pojem, druhy, funkce a soudní soustava v ČR)
  2. Civilní proces (pojem, druhy, prameny právní úpravy a principy)
  3. Subjekty civilního procesu (soudy a účastníci řízení), pravomoc a příslušnost soudu
  4. Advokáti, notáři a soudní exekutoři
  5. Procesní úkony
  6. Žaloba
  7. Dokazování
  8. Rozhodnutí
  9. Předběžná opatření, smírčí a zajišťovací řízení
  10. Sporné řízení (včetně zkrácených řízení)
  11. Odvolání
  12. Mimořádné opravné prostředky (dovolání, žaloba na obnovu řízení, žaloba pro zmatečnost).

Cílem předmětu je uvést studenty do celkového právního rámce vztahů při výkonu závislé práce, včetně vztahů upravených kolektivním pracovním právem. V návaznosti na to budou studenti seznámeni s úpravou individuálního pracovního práva, tedy s úpravou výkonu závislé práce v rámci pracovního poměru, a to v oblasti vzniku a změny pracovního poměru a pracovních podmínek.

Osnova předmětu:

  1. Pojem pracovního práva, jeho zasazení do systému práva. Flexicurita
  2. Zásady pracovního práva
  3. Komunitární pracovní právo a jiné prameny pracovního práva
  4. Pracovněprávní skutečnosti a poměry při výkonu závislé práce
  5. Vymezení závislé práce
  6. Základní otázky kolektivního pracovního práva
  7. Vznik pracovního poměru. Pracovní smlouva
  8. Změny pracovního poměru
  9. Pracovní doba a doby odpočinku
  10. Dovolená a jiné formy pracovního volna
  11. Odměňování závislé práce.
  12. Překážky v práci a zabezpečení při nich.

Cílem je seznámit posluchače předmětu s účetnictvím jako nástrojem poskytující informace pro uživatele účetních výkazů, s prvky základních výkazů účetní závěrky a s jejich obsahem. Posluchači se naučí prakticky používat účetnictví k zachycení vlivu transakcí a událostí na finanční situaci a výkonnost podniku včetně sestavování základních výkazů, tj. rozvahy a výsledovky.

Osnova předmětu:

  1. Vysvětlení základních pojmů používaných v rámci účetnictví. Obsah, funkce a základní principy a předpoklady finančního účetnictví. Zvláštní pozornost bude věnována bilančnímu principu
  2. Charakteristika rozvahy, jejích typů a využití údajů, které lze z rozvahy zjistit. Změny v rozvaze a jejich důsledky. Regulace účetnictví v ČR a mezinárodní dimenzi
  3. Metoda účetní práce.: bilancování, dvoustranné účty, podvojný zápis. Základy účtování: dokumentace, kontrola, oceňování. Účtování vybraných nevýsledkových operací
  4. Účtování výsledkových operací: náklady a výnosy podle druhu. Objasnění rozdílu mezi náklady a výnosy a příjmy a výdaji
  5. Definování jednotlivých účetních knih a informací, které lze v jejich obsahu zjistit obecně a na konkrétním příkladu. Syntetická a analytická evidence v účetnictví
  6. Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek – vymezení a oceňování. Pořízení majetku a odpisování
  7. Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek. Problematika vyřazování majetku se zvláštním důrazem na vyřazení majetku, který není plně odepsán
  8. Zásoby – jejich vymezení a klasifikace, oceňování a evidence. Dva způsoby účtování zásob. Zásoby nakupované a zásoby vytvářené vlastní činností
  9. Pohledávky krátkodobé a dlouhodobé, opravné položky k pohledávkám, odpisy pohledávek. Tržby ve vztahu k pohledávkám
  10. Krátkodobé a dlouhodobé závazky, zúčtování přijatých daňových dokladů. Zúčtování se společníky a zaměstnanci, zúčtování daní
  11. Rezervy – podstata a účtování rezerv, rezervy vytvořené v průběhu hospodářského roku a rezervy vytvořené v rámci rozdělení hospodářského výsledku
  12. Vlastní kapitál – vznik a struktura, zvýšení a snížení vlastního kapitálu, rozdělování zisku a úhrady ztráty

Předmět je zaměřen na interdisciplinární chápání podstaty zakládání podniků, života a zániku podniku, základních činností s fungováním podniků. Výuka cvičení bude probíhat vypracováním praktických příkladů tvorby majetkové a kapitálové výstavby podniku. Hodnocení efektivnosti podniku a jeho financování bude posuzováno v součinnosti s podnikovými procesy. Diskutován bude význam inovačních procesů pro konkurenceschopnost podniku. Individuální i týmová práce studentů vyústí v přípravu a prezentaci projektů se zaměřením na praktické aktivity a řešení praktických příkladů podnikatelských subjektů v oblasti nákupu, výroby, určení výrobní kapacity, financí, odbytu a stanovení kalkulace nákladů na produkt/službu podniku.

Osnova předmětu:

  1. Podstata podniku a podnikání, podnik jako součást NH Zakládání a rozvoj podniků, jejich právní vymezení.
  2. Strategie podniku, analýza okolí podniku, silných a slabých stránek. Formulace poslání a cílů podniku.
  3. Efektivnost hospodaření podniku. Náklady na vynaložené zdroje, členění nákladů.
  4. Typy a formy podniků a jejich právní vymezení, formy podnikání.
  5. Život podniku, vývojové fáze. Růst, krize a sanace podniku. Zánik podniku.
  6. Majetková a kapitálová výstavba podniku. Dlouhodobý majetek, oběžný majetek, zdroje krytí.
  7. Výrobní činnost podniku. Příprava výroby, výrobní program, výrobní proces, výrobní kapacita.
  8. Nákupní činnost podniku. Funkce a úkoly, model nákupního marketingu, řízení zásob, nákupní logistika.
  9. Odbytová činnost podniku. Funkce a úkoly, obchodní plán, marketingové techniky. Distribuční cesty.
  10. Personální práce jako podmínka zajišťování lidských zdrojů pro činnost podniku.
  11. Investiční činnost. Investice obnovovací a rozšiřovací, zdroje financování, hodnocení efektivnosti investic.
  12. Financování podniku. Druhy financování, finanční řízení, plánování, solventnost, likvidita, finanční rovnováha.

Ochrana osobních údajů je základním lidským právem a jeho dodržování je vyžadováno národním i nadnárodním právem. V úvodu se student seznámí se základními pojmy problematiky osobních údajů, primárním legislativním zakotvením i přesahem do jiných právních předpisů ochranu osobních údajů explicitně neupravujících. Následně jsou studentovi zprostředkovány informace o zásadách ochrany soukromí a osobních údajích, úskalí vycházejících z praxe a dopadech porušování ochrany osobních údajů, a to jak z pohledu zaměstnance, tak zaměstnavatele. V závěru je student seznámen s postavením, úkoly a oprávněními pověřence pro ochranu osobních údajů.

Osnova předmětu:

  1. Ochrana osobních údajů obecně.
  2. Právo na ochranu soukromí jako jedno ze základních lidských práv a kontext v seznamu základních lidských práv.
  3. Právo na ochranu soukromí v mezinárodních, ústavních, evropských a zákonných právních předpisech.
  4. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 679/2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES.
  5. Zákon o zpracování osobních údajů.
  6. Přesah ochrany osobních údajů do zákonných norem neupravujících primárně ochranu soukromí.
  7. Trestněprávní ochrana soukromí v kontextu ochrany osobních údajů.
  8. Ochrana osobních údajů v obchodních společnostech.
  9. Specifika ochrany osobních údajů v rámci činnosti orgánů veřejné moci.
  10. Pracovní právo a ochrana soukromí zaměstnanců, ochrana jejich osobních údajů.
  11. Práva subjektů údajů.
  12. Pověřenec pro ochranu osobních údajů.

Cílem předmětu je vyložit právní úpravu systému sociálního zabezpečení, a to jak obecně, tak tří jeho subsystémů, tj. sociálního pojištění (zdravotního, nemocenského a důchodového), sociálního zaopatření (státní sociální podpory a dávek v nezaměstnanosti) a sociální pomoci (pomoci v hmotné nouzi, dávek pro osoby se zdravotním postižením a sociálních služeb).

Osnova předmětu:

  1. Pojem, předmět a systém práva sociálního zabezpečení. Sociální události.
  2. Funkce práva sociálního zabezpečení a jeho základní zásady.
  3. Prameny práva sociálního zabezpečení a právní vztahy.
  4. Veřejné zdravotní pojištění.
  5. Nemocenské pojištění.
  6. Důchodové pojištění.
  7. Pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti.
  8. Státní sociální podpora.
  9. Sociální pomoc a sociální služby.
  10. Sociální zabezpečení v EU.
  11. Organizace a provádění sociálního zabezpečení, včetně kontrolní činnosti.
  12. Souhrnný přehled a směřování systému sociálního zabezpečení, včetně aktuální judikatury.

Cílem jednosemestrálního kurzu je rozvíjet znalosti studentů v rámci praktického využití personálních procesů. Cílem předmětu je poskytnout studentům praktické zkušenosti v oblasti personálního řízení a rozvoje lidských zdrojů. Studenti se seznámí s konkrétními procesy a nástroji používanými v personálním řízení a získají dovednosti nezbytné pro efektivní a strategickou správu lidských zdrojů v organizaci. Na základě praktických případových studií budou studenti umět aplikovat teoretické poznatky do praxe.

Osnova předmětu:

  1. Význam personalistiky ve strategickém řízení firmy.
  2. HR Business Partnering.
  3. Význam externího zákazníka při nastavení personální strategie.
  4. Orientace na interního zákazníka, dohody o spolupráci.
  5. Vytváření organizační struktury personálního útvaru, globální a lokální procesy.
  6. Pracovní prostředí, flexibilní práce.
  7. Efektivní řízení podle ukazatelů HR Controllingu.
  8. Talent management a jeho strategický význam.
  9. Řízení lidských zdrojů v multikulturním prostředí.
  10. Diverzita v pracovním prostředí.
  11. Sociální pilíř ESG a jeho význam v personalistice.
  12. Využití technologií pro efektivní řízení lidských zdrojů.

Předmět Pracovní právo II bezprostředně navazuje na předmět Pracovní právo I. Cílem předmětu je především vyložit zvláštnosti výkonu závislé práce v dalších formách a vztazích výkonu závislé práce. Skončením pracovního poměru a náhradou újmy bude nejprve ukončena oblast individuálního pracovního práva. Dále budou rozebrány flexibilní formy zaměstnání, péče o zaměstnance a základy politiky zaměstnanosti. Další blok bude věnován dalším formám výkonu závislé práce, zejména služebním poměrům a příslušníkům bezpečnostních sborů. V potřebné míře bude věnována pozornost zejména zvláštnostem postavení dalších zaměstnanců ve veřejném sektoru.

Osnova předmětu:

  1. Skončení pracovního poměru I. (právní události a dohoda vedoucí ke skončení pracovního poměru).
  2. Skončení pracovního poměru II. (jednostranná právní jednání vedoucí ke skončení pracovního poměru).
  3. Náhrada majetkové a nemajetkové újmy I (prevence, odpovědnost zaměstnance).
  4. Náhrada majetkové a nemajetkové újmy II (odpovědnost zaměstnavatele, pracovní úrazy a nemoci z povolání).
  5. Flexibilní formy zaměstnávání.
  6. Zdraví a práce, bezpečnost a ochrana zdraví při práci a péče o zaměstnance.
  7. Právo na práci a politika zaměstnanosti.
  8. Další právní vztahy účasti na závislé práci.
  9. Právní úprava státní služby. Služební podmínky.
  10. Vznik, změna a skončení služebního poměru.
  11. Služební poměry příslušníků bezpečnostních sborů.
  12. Souhrnný přehled a směřování pracovněprávních a služebních vztahů, včetně aktuální judikatury.

Cílem je poskytnout teoreticko-praktickou základnu v oboru vzdělávání a rozvoje dospělých. Absolventi předmětu se blíže seznámí se základními principy fungování firemního vzdělávání zevnitř i zvenčí organizace. Díky nabytým znalostem budou schopni naplánovat a zrealizovat široké spektrum rozvojových a vzdělávacích aktivit s ohledem na aktuální potřeby organizace a jejích zaměstnanců. Osvojí si dovednosti v oblasti práce se zaměstnanci, zlepší své komunikační a organizační dovednosti, dokáží vyhodnotit a udržet kvalitu rozvoje a vzdělávání v souladu s celkovou strategií a vizí organizace.

Osnova předmětu:

  1. Terminologický kontext 1.1. Význam a přínos rozvoje zaměstnanců pro organizace 1.2. Principy učící se organizace 1.3. Pojetí a postavení vzdělávání a rozvoje pracovníků v systému personální práce.
  2. Principy rozvoje a vzdělávání v organizacích 2.1. Interní zdroje a možnosti rozvoje 2.2. Externí vzdělávání a rozvoj 2.3. Připravenost organizace na rozvoj.
  3. Strategický rozvoj a vzdělávání 3.1. Strategie a vize v rozvoji zaměstnanců 3.2. Nastavení a definice rozvojových cílů 3.3. Řízení rozvoje na základě kompetenčního modelu.
  4. Organizace rozvojových aktivit 4.1. Plánování a projektování rozvojových a vzdělávacích aktivit v organizaci 4.2. Individuální rozvojový plán, jeho význam a tvorba 4.3. Poptávka a nabídka rozvojových a vzdělávacích aktivit.
  5. Identifikace a analýza rozvojových potřeb v organizaci 5.1. Druhy vzdělávacích potřeb 5.2. Metody, techniky a nástroje pro sběr informací 5.3. Vedení rozvojových rozhovorů 5.4. Vyhodnocení a interpretace výsledků rozvojových a vzdělávacích potřeb.
  6. Metody a způsoby vzdělávání, jejich použitelnost a účinnost 6.1. Typy rozvojových a vzdělávacích aktivit 6.2. Tvrdé dovednosti versus měkké dovednosti a jejich rozvoj 6.3. Nejlepší praxe a současná situace na trhu „rozvoje a vzdělávání“.
  7. Dovednosti potřebné pro rozvoj a vzdělávání pracovníků 7.1. Komunikace a vyjednávání 7.2. Prezentační dovednosti 7.3. Schopnost plánování, organizace a sebeřízení.
  8. Evaluace rozvoje a vzdělávání v organizacích 8.1. Metody pro ověřování kompetencí 8.2. Zpětná vazba a vyhodnocení rozvojových aktivit 8.3. Zajištění dlouhodobé udržitelnosti, kvality a rozvoje dovedností v organizaci.
  9. Technologie v rozvoji a vzdělávání zaměstnanců 9.1. Moderní technologie na poli rozvoje a vzdělávání 9.2. Online formy vzdělávání jejich přínos a rizika 9.3. Inovace a budoucí trendy v rozvoji zaměstnanců.
  10. Etika a ochrana dat 10.1. Etické zásady a dilemata v rozvoji zaměstnanců 10.2. Transparentnost a důvěra v organizaci 10.3. Ochrana osobních údajů během realizace rozvojových a vzdělávacích aktivit.

Cílem předmětu je seznámit studenty s odlišnostmi služebního poměru zaměstnanců ve státní službě, příslušníků bezpečnostních sborů a vojáků z povolání vůči zaměstnávání dle zákoníku práce.

Osnova předmětu:

  1. Státní služba – vznik, změny a zánik služebního poměru.
  2. Státní služba – povinnosti a práva, kárná odpovědnost.
  3. Státní služba – podmínky výkonu služby, péče o zaměstnance.
  4. Služební poměr v bezpečnostních sborech – systemizace, služební místo a jeho atributy.
  5. Služební poměr v bezpečnostních sborech – vznik a změny služebního poměru, kariérní řád, výběrové řízení.
  6. Služební poměr v bezpečnostních sborech – povinnosti příslušníka, kázeňské řízení.
  7. Služební poměr v bezpečnostních sborech – služební hodnocení.
  8. Služební poměr v bezpečnostních sborech – ukončení služebního poměru.
  9. Služební poměr vojáka z povolání – vznik, změny a zánik služebního poměru.
  10. Služební poměr vojáka z povolání – rekrutace do ozbrojených sil ČR.
  11. Služební poměr vojáka z povolání – občanská práva a vojenské kázeňské právo.
  12. Služební poměr vojáka z povolání – péče o vojáky, zabezpečení vojáků.

Cílem předmětu je uvedení do problematiky kolektivního vyjednávání, pravidel uzavírání kolektivních smluv, popř. dohod a řešení kolektivních sporů, včetně realizace práva na stávku. Cílem předmětu je v potřebném rozsahu vyložit v první části úpravu vztahů mezi zaměstnavateli (popř jejich sdruženími), a odbory, s důrazem na formy a postupy kolektivního vyjednávání (kolektivní pracovní právo). Druhá část předmětu je věnována (veřejnoprávním) vztahům zabezpečování státní politiky zaměstnanosti (právo zaměstnanosti). Součástí je rovněž úprava agenturního zaměstnávání.

Osnova předmětu:

  1. Kolektivní pracovní právo, jeho vymezení, principy a prameny.
  2. Kolektivní vyjednávání, jeho obsah a formy.
  3. Subjekty kolektivního vyjednávání a další účastníci kolektivních vztahů.
  4. Odborové organizace, jejich funkce a postavení u zaměstnavatele.
  5. Kolektivní smlouvy a dohody.
  6. Kolektivní spory a jejich řešení.
  7. Stávka a výluka.
  8. Státní politika zaměstnanosti a její úprava.
  9. Zprostředkování zaměstnání.
  10. Agenturní zaměstnávání.
  11. Inspekce práce.
  12. Souhrnný přehled a směřování kolektivního vyjednávání a státní politiky zaměstnanosti.

Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými přístupy v rámci zaměstnávání, personálního řízení ve veřejném sektoru a vybraných specifických sektorech a nadnárodních organizacích, jeho limity, výhodami a nevýhodami. Studenti budou seznámeni s nejčastějšími metodami výběru pracovníků, limity náboru, specifiky jednotlivých odvětví. Na základě porovnání jednotlivých přístupů k personální práci budou umět rozlišit specifika řízení lidských zdrojů se zaměřením na odvětvové odlišnosti.

Osnova předmětu:

  1. Zaměstnávání ve zdravotnictví – legislativa.
  2. Zaměstnávání ve zdravotnictví – specifika zaměstnávání.
  3. Zaměstnávání ve školství – legislativa.
  4. Zaměstnávání ve školství – specifika zaměstnávání.
  5. Zaměstnávání v zemědělství – legislativa.
  6. Zaměstnávání v zemědělství – specifika zaměstnávání.
  7. Zaměstnávání v neziskových organizacích – legislativa.
  8. Zaměstnávání v neziskových organizacích – specifika zaměstnávání.
  9. Zaměstnávání v sociálních podnicích – legislativa.
  10. Zaměstnávání v sociálních podnicích – specifika zaměstnávání.
  11. Pracovní poměr v nadnárodních firmách I.
  12. Pracovní poměr v nadnárodních firmách II.

Odborná praxe je nedílnou součástí studijních povinnosti, cílem je získání praktické a odborné zkušenosti, porozumění činnostem daného pracoviště, metodám práce, cílům a funkcím organizace či instituce, v níž je odborná praxe vykonávána. Student plní úkoly v rámci přidělené pracovní pozice, případně stínuje činnost přiděleného zaměstnance daného pracoviště. Optimální je provázání odborné praxe se zaměřením kvalifikační práce. Praxe je vykonávána pouze u smluvně zajištěných partnerských organizací, institucí či dílčích pracovišť, může být vykonávána i v rámci odborných center vysoké školy. Obecná pravidla spolupráce jsou vymezena uzavřenou smlouvou.

Závěrečné hodnocení je zpracováno koordinátorem či odpovědným pracovníkem smluvní strany či odborného centra, přičemž standardizovaný formulář pro vypracování tohoto hodnocení zajistí a zašle vysoká škola koordinátorovi. V souvislosti s realizací odborné praxe má student má možnost individuálních konzultací s garantem předmětu, případně dalšími vyučujícím.

Předmět Duševní vlastnictví v pracovněprávních vztazích bezprostředně navazuje na předmět Pracovní právo I. a Pracovní právo II. a je orientován na praktickou provazbu mezi obory práva duševního vlastnictví a pracovního práva, a to jak z pohledu všech relevantních předmětů duševního vlastnictví jako specifických tvůrčích i netvůrčích výsledků práce zaměstnanců, tak i z pohledu jednotlivých procesů nakládání s těmito předměty ze strany zaměstnance a zaměstnavatele. Předmět si klade za cíl seznámit studenty s povahou těchto předmětů duševního vlastnictví, s jejich specifickým právním režimem, způsoby ochrany těchto statků, práv zaměstnanců a zaměstnavatelů, režimovými opatřeními i možnými způsoby jejich dalšího licencování; to vše s primárním cílem získání základních teoretických znalostí z oblasti ochrany duševního vlastnictví a současně nabytí dovedností pro jejich praktické uplatnění v praxi. Stranou výkladu nezůstanou ani relevantní otázky nakládání s existujícím duševním vlastnictvím třetích stran ve vazbě na výkon práce, ať již jde o používání ochranných známek, licencovaných autorských děl (včetně např. zdarma dostupných 3D modelů, audiovizuálních děl, zdrojových kódů, využívání specifických nástrojů jako jsou generativních jazykové modely, apod). V potřebné míře bude věnována pozornost zejména zvláštnímu postavení některých dalších skupin zaměstnanců, ať již jde o výzkumné pracovníky, umělce, programátory či zaměstnance v oblasti veřejné správy.

Osnova předmětu:

  1. Úvod do problematiky ochrany předmětu duševního vlastnictví se zřetelem ke způsobu jejich vzniku
  2. Vztah pracovního práva k systému ochrany duševního vlastnictví s důrazem na tvůrčí výsledky práce
  3. Typologie předmětů duševního vlastnictví a jejich vztah k pracovněprávním vztahům
  4. Ochrana autorských děl, pojem a význam zaměstnaneckého díla, ochrana zaměstnance jako autora
  5. Počítačové programy a databáze, odpovědnost zaměstnance jako uživatele.
  6. Průmyslové vzory a ochrana designu, rozsah užití, postavení zaměstnance
  7. Ochranné známky a další práva na označení, rozsah a podmínky užití, postavení zaměstnance
  8. Ochrana (podnikových) vynálezů a technických řešení v ČR včetně řízení před Úřadem průmyslového vlastnictví
  9. Ochrana (podnikových) vynálezů v Evropě včetně řízení před Evropským patentovým úřadem
  10. Specifické aspekty vybraných zahraničních systémů, problematika rozhodného práva
  11. Právní aspekty licencování duševního vlastnictví
  12. Souhrnný přehled, perspektivy a trendy v duševním vlastnictví vytvářeném v pracovněprávních vztazích

Studenti se v rámci předmětu Psychologie a sociologie vedení lidí seznámí s vlivy individuálních charakteristik na lidské jednání, chování jednotlivce v sociálních vztazích, poznají strukturu a dynamiku pracovních skupin, osobnost manažera, formy jeho komunikace, postavení manažera a jeho roli v týmu.

Osnova předmětu:

  1. Sociální struktura společnosti
  2. Sociální vztahy
  3. Sociologie organizace
  4. Práce jako sociální proces
  5. Pracovní skupina a pracovní týmy
  6. Přístupy k analýze sociálních jevů
  7. Psychologické aspekty vedení lidí
  8. Typy vedení lidí
  9. Situační vedení
  10. Motivace podřízených
  11. Vliv rysů osobnosti na vedení z perspektivy podřízených i manažera
  12. Sebepoznání a osobní rozvoj

Cílem předmětu Stres management je seznámit studenty s projevy stresu a možnostmi jeho řízení– technikami a postupy pro vypořádání se se stresem. Studenti se naučí identifikovat negativní stresory, využívat odolnosti organismu a řešit komunikační konflikty. Dále se seznámí s příznaky a možnostmi řešení posttraumatické stresové poruchy a syndromu vyhoření.

Osnova předmětu:

  1. Úvod do problematiky, vysvětlení pojmů
  2. Leadership a stres
  3. Psychologické aspekty stresu
  4. Stres a stresová reakce
  5. Adaptace na stres a obranné reakce
  6. Odolnost organismu
  7. Konflikty v komunikaci
  8. Posttraumatická stresová porucha (PTSD)
  9. Syndrom vyhoření
  10. Rozvíjení psychické odolnosti
  11. Techniky zvládání stresu
  12. Mindfulness

Cílem výuky je osvojení a zlepšení dovedností, potřebných pro úspěšnou profesionální komunikaci absolventů. Studium by jim mělo pomoci rozvinout kulturu a účinnost verbálního i nonverbálního projevu a odstranit případné psychické zábrany při veřejném vystupování tak, aby byli schopni si vybudovat příznivý osobní image. Znalosti a dovednosti takto získané mohou využít nejenom na profesionálním poli. Dostane se jim i návodu, jakým způsobem připravit písemné podklady a vizuální pomůcky pro prezentace.

Osnova předmětu:

  1. Komunikace v dnešní společnosti. Prezentace jako specifická součást komunikačních dovedností. Druhy prezentací. Struktura a fáze prezentace. Efektivní vs. efektní prezentace. Logická pravidla pro úspěšnou prezentaci.
  2. Prezentace a význam její přesvědčovací funkce. Osobní/Skupinová/Obchodní prezentace.
  3. Prezentační dovednosti a techniky. Rétorika a kvalita mluvního projevu. Verbální složka prezentace.
  4. Osobnost a komunikace, předpoklady dobrého řečníka, pravidla pro zvládnutí stresu. Rozumová vs. emoční složka v úspěšné prezentaci. Zásady společenské etikety při osobní i veřejné prezentaci.
  5. Veřejné vystoupení a veřejný projev. Cílové skupiny.
  6. Jednání a vyjednávání jako prezentační technika.
  7. Krizová komunikace – stres, otázky a odpovědi.
  8. Psychologie, argumentace, přesvědčování, improvizace.
  9. Komunikace v týmu.
  10. Efektivní komunikace, bariery, sebeprezentace.
  11. Seminární úkol – profesionální prezentace.
  12. Vyhodnocení kurzu – seminárních prací (prezentací).

Tento předmět umožňuje studentům seznámit se se základy právního překladu, se zdroji a problematikou obecně, v praxi pak s překlady základních pojmů, jako jsou osoby a právní úkony, konkrétně pak např. s překladem plné moci, základní terminologií soudního řízení, s překlad smluv a smluvních ustanovení.

Odborná praxe je nedílnou součástí studijních povinnosti, cílem je získání praktické a odborné zkušenosti, porozumění činnostem daného pracoviště, metodám práce, cílům a funkcím organizace či instituce, v níž je odborná praxe vykonávána. Student plní úkoly v rámci přidělené pracovní pozice, případně stínuje činnost přiděleného zaměstnance daného pracoviště. Optimální je provázání odborné praxe se zaměřením kvalifikační práce. Praxe je vykonávána pouze u smluvně zajištěných partnerských organizací, institucí či dílčích pracovišť, může být vykonávána i v rámci odborných center vysoké školy. Obecná pravidla spolupráce jsou vymezena uzavřenou smlouvou.

Závěrečné hodnocení je zpracováno koordinátorem či odpovědným pracovníkem smluvní strany či odborného centra, přičemž standardizovaný formulář pro vypracování tohoto hodnocení zajistí a zašle vysoká škola koordinátorovi. V souvislosti s realizací odborné praxe má student má možnost individuálních konzultací s garantem předmětu, případně dalšími vyučujícími.

Předmět navazuje na teoretické znalosti získané v rámci předmětu Občanské právo procesní a jeho cílem je seznámení studentů se soudní ochranou práv vznikajících v pracovněprávních vztazích, zejména v typických případech individuálních soudních sporů, i s možnostmi jejich mimosoudního řešení.

Osnova předmětu:

  1. Pracovněprávní spory a možnosti jejich řešení
  2. Předmět pracovněprávních sporů
  3. Soudní řešení pracovněprávních sporů - zásady soudního řízení
  4. Specifika pracovněprávních sporů
  5. Zaměstnavatel jako žalobce
  6. Vyjádření zaměstnavatele k žalobě
  7. Soudní řešení typických pracovněprávních sporů s konkrétními příklady a soudní judikaturou
  8. Spory o určení neplatnosti skončení pracovního poměru výpovědí a okamžitým zrušením
  9. Spory o určení trvání pracovního poměru
  10. Žaloby o zaplacení dlužné odměny za práci a jiných peněžitých nároků
  11. Žaloby na zaplacení náhrady majetkové a nemajetkové újmy
  12. Odvolání a další opravné prostředky, náhrada nákladů řízení

Cílem předmětu je seznámit studenty se získáváním informací z otevřených zdrojů (open source intelligence, OSINT), tedy z informačních kanálů, které jsou volně dostupné anebo mohou být zpřístupněny za určitý poplatek. Studenti se seznámí s podstatou věrohodnosti a kvality informace. Druhá část předmětu je zaměřena na umělou inteligenci, princip fungování i možnosti využití. V závěru budou studenti seznámeni s hrozbami spojenými s využíváním umělé inteligence i potřebou legislativního rámce pro její využívání.

Osnova předmětu:

  1. OSINT – podstata, zdroje
  2. Legální a etické aspekty OSINT
  3. Nástroje OSINT I
  4. Nástroje OSINT II s využitím AI
  5. Analýza a ověřování získaných informací
  6. Využití OSINT k zabezpečení podniku
  7. OSINT – možné další směry vývoje, využití AI
  8. Historie a vývoj AI, definice
  9. Typy AI a metody řešení úloh
  10. Možnosti využití AI
  11. Hrozby AI
  12. Legislativní regulace, autorská práva

Cílem předmětu je uvedení do problematiky time managementu. V úvodu se studenti seznámí s podstatou time managementu, následně s principy nastavení priorit a cílů, organizací dne a pracovní doby. Vyučující přednesou zásady tvorby optimálního plánování a pomůcky pro praktickou realizaci. Studenti se seznámí s pojmem a obsahem prokrastinace, jejími pozitivy a negativy. Další část je věnována principům a schopnosti delegování a firemního plánování. Studenti se také seznámí s limity work-life balance z pohledu pracovního práva. Získané teoretické poznatky budou v rámci seminářů převádět v praktické využití.

Osnova předmětu:

  1. Uvedení do problematiky time managementu
  2. Nastavení priorit a souvisejících cílů
  3. Plánování a organizace dne
  4. Pomůcky a plánovací systémy
  5. Prokrastinace
  6. Delegování
  7. Firemní plánování - čas organizace
  8. Work-life balance
  9. Time management a komunikace I
  10. Time management a komunikace II
  11. Soustředění, kontrola a disciplína
  12. Myšlenkové mapy

Předmět navazuje na Základy angličtiny pro personální řízení I, studenti se seznámí s překladem Dokumentů obchodních společností, pracovním právem a překladem pracovní smlouvy, obchodních závazků a obchodních podmínek, se základní mi právnickými idiomy a latinou v právu.

Doporučené navazující studijní programy

Na CEVRO Univerzitě můžete pokračovat ve studiu navazujících magisterských studijních programů. Námi navrhované programy si můžete zobrazit níže:

Koho u nás potkáte

doc. Mgr. Tomáš Jarmara, Ph.D.

doc. Mgr. Tomáš Jarmara, Ph.D.

Rektor
Narodil se v Ostravě a v letech 1987 až 1992 absolvoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity. Doktorské studium ukončil v roce 2001 v oboru politologie na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a ve stejném oboru se habilitoval na Filozofické fakultě Komenského univerzity v Bratislavě v roce 2013.
doc. JUDr. Ivana Štenglová

doc. JUDr. Ivana Štenglová

Právo
Právnička, specialistka na obchodní právo. Působila jako předsedkyně senátu Nejvyššího soudu a jako členka komisí pro rekodifikaci občanského a obchodního práva, je také členkou Legislativní rady vlády ČR.
prof. JUDr. Petr Hůrka Ph.D.

prof. JUDr. Petr Hůrka Ph.D.

Veřejná správa
Právník a vysokoškolský profesor, který je na CEVRO Univerzitě odborníkem v oblasti pracovně právních vztahů a garantem studijních programů Praxe veřejné správy a Veřejná správa. Je členem Legislativní rady vlády. V minulosti byl náměstkem ministryně práce a sociálních věcí a náměstkem ministra vnitra.
PhDr. Robert Ledvinka

PhDr. Robert Ledvinka

MPA Moderní veřejná služba
Absolvent Filosofické fakulty UK Praha. Více než 30 let se věnuje problematice organizace a fungování veřejné správy. Specialista na procesní transformaci, veřejné právo, veřejné rozpočty a eGovernment. Spoluautor legislativního rámce digitalizace veřejné správy, včetně zákona o právu na digitální služby. Vedoucí autorského týmu „Strategie rozvoje veřejné správy 2014“, vedoucí projektu „Vybudování základních registrů veřejné správy“, autor architektury a vedoucí projektu „Procesní modelování agend veřejné správy“.

Proč CEVRO Univerzita?

V Praze a v Českém Krumlově nabízíme prestižní vzdělávání v oblastech práva, politologie, mezinárodních vztahů, ekonomie, bezpečnosti, veřejné správy nebo managementu sociálních služeb.

01

Programově malá škola

Přeplněné auly nečekejte. Výuka u nás probíhá vždy v menších skupinách. Tím můžeme zaručit individuální přístup ke každému studentovi. U nás zkrátka nebudete jen číslo v systému.
02

Možnost rozložení školného na splátky

Stejnou výši školného garantujeme po celou dobu studia. Školné můžete hradit v měsíčních, čtvrtletních, půlročních nebo ročních splátkách, a to bez jakéhokoliv navýšení.
03

Výborné uplatnění absolventů

Naše studijní programy jsou nejen zárukou prestižního vzdělání, ale také následného skvělého uplatnění na pracovním trhu.
04

Studium v zahraničí

Spolupráce se zahraničními univerzitami je jednou z klíčových aktivit. Studentům nabízíme účast na programu Erasmus+ na téměř 40 univerzitách po celém světě.

Studujte na
CEVRO Univerzitě

Vyberte si některý z našich skvělých studijních programů a staňte se součástí rodiny CEVRO

Online přihláška

Praxe

img-praxe.jpg

Výhody praxí a stáží při studiu na CEVRO Univerzitě

Nezřídka se stává, že se student v rámci praxe v institucích a společnostech osvědčí natolik, že v nich zůstává jako zaměstnanec. Jedná se tedy o skvělou příležitost, jak nastartovat svoji profesní dráhu.

Kde praxe a stáže probíhají?

Řada našich studijních programů je akreditována jako profesní. Nedílnou součástí studia je proto i povinná praxe. Tu naši studenti absolvují u našich smluvních partnerů, mezi které patří ministerstva, Poslanecká sněmovna, Senát, řada krajských, městských a obecních úřadů, Policie ČR, Armáda ČR, záchranná služba, Kancelář prezidenta republiky nebo vybraná velvyslanectví a řada významných společností.

S kým spolupracujeme

kpr_logo.png PS_logo.png logo-nato.png MPO_logo.png

Příběhy studentů z praxe

20
Na CEVRO Univerzitě jsem mohla potkat vyučující, kteří díky svým zkušenostem dokázali skvěle přetavit teorii v praxi. Díky malým studijním skupinám bylo možné s pedagogy diskutovat a tento individuální přístup ke každému studentovi byl skvělým benefitem a moc mi při studiu pomáhal.
20
99 % seminářů a cvičení bylo velice zajímavých a poučných. Praktičnost, po které jsem prahnul, byla v každé přednášce. Proto mě studium na CEVRO Univerzitě moc bavilo. Studijní program Bezpečnostní management bych doporučil všem, kteří jsou nebo chtějí být součástí bezpečnostních složek státu.
20
Potřeboval jsem najít odpovědi na otázky, které mne provázely mou profesí. Proto jsem zvolil právě studijní program Politologie. Studium nebylo jednoduché, na druhou stranu má diplom z CEVRO Univerzity opravdu velkou hodnotu. Bylo skvělé, že jsem se mohl nejen já kdykoliv na kohokoliv ze školy obrátit a vždycky jsem se setkal se vstřícným přístupem.
20
Musím říct, že studium na Univerzitě mě moc bavilo. Přestože nebylo úplně snadné, ukázalo mi nové obzory a dalo znalosti, které jsem do té doby neměl. Naučilo mě spoustu praktických dovedností, jako například sepsat obchodní smlouvu, napsat žalobu, porozumět, co je ve spise apod. Zkrátka jsem se od skvělých praktiků naučil všechny potřebné postupy, které jako starosta Benátek nad Jizerou a radní používám dodnes.

Fotogalerie